Vítězové soutěže o nejlepší studentskou esej

Vítězové soutěže o nejlepší studentskou esej

25 dubna, 2014

mmm_6560

V rámci dnešního udělování cen vítězům 21. ročníku soutěže MANAŽER ROKU byly za účasti čtyř set zástupců firem a dalších manažerů a hostů slavnostně předány ceny třem vítězkám soutěže o nejlepší studentskou esej. Vyhlášena byla v České republice vůbec poprvé.

Zvítězily v ní studentky Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava Eva Lisoňová, Jana Pastorčáková a Markéta Řepová. Vítězky zaměřily svou práci na téma „Jaká by měla být role úspěšného manažera v české společnosti“.

Na dalším místě se umístila další studentka Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava Lada Kavanová s prací Jak srovnávat úspěšné manažery?

Třem vítězkám byly předány ceny – tablet Samsung Galaxy. Vítězové budou následně prezentováni společností Studenta Media, která je partnerem soutěže o nejlepší esej, a která vydává stejnojmenný studentský časopis a provozuje portál UNIJOBS.CZ.

Deset finalistů bylo v polovině dubna pozváno v Ostravě na setkání Klubu MANAŽERA ROKU, které hostil Manažer roku 2012 a generální ředitel Vítkovice Holding Jan Světlík. Studentům bylo za účasti významných podnikatelů, rektora Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava a hejtmana Moravskoslezského kraje předán certifikát o postoupení do TOP 10.

Soutěže se zúčastnilo celkem sedm desítek studentů z různých vysokých škol. Do druhého kola postoupilo deset nejlepších prací. V prvním kole práce hodnotil tým prof. Ing. Evy Kislingerové z Vysoké školy ekonomické v Praze z katedry Podnikohospodářské. Eva Kislingerová je také předsedkyní Hodnotící komise soutěže MANAŽER ROKU.

V druhém kole o pořadí umístění esejí rozhodoval sedmičlenný tým zástupců vyhlašovatelů – Svazu průmyslu a dopravy ČR, České manažerské asociace, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR. V hodnotící komisi byl i zástupce společnosti Studenta Media /www.studentamedia.cz/, v ČR klíčové mediální skupiny a komunikační agentury zaměřené na cílovou skupinu vysokoškolských studentů, partnerem studentské soutěže.

O NEJLEPŠÍ STUDENTSKOU ESEJ Eva Lisoňová VŠB – TU Ostrava
O NEJLEPŠÍ STUDENTSKOU ESEJ Jana Pastorčáková VŠB – TU Ostrava
O NEJLEPŠÍ STUDENTSKOU ESEJ Markéta Řepová VŠB – TU Ostrava

Eva Lisoňová k tomu, jaká kritéria by měl splňovat dobrý manažer, uvedla: Dobrý manažér musí byť otvorený novým odvážnym nápadom, byť rozhodný, stáť siza slovom a byť vytrvalý. Ku svojim podriadeným musí pristupovať vždy podľa rovnakýchpravidiel a zásad. Títo manažéri neustále vyhľadávajú príležitosti, ktoré by mohli využiť prezískanie konkurenčnej výhody pre firmu alebo pre zeefektívnenie a zlepšenie ich celkovéhoriadenia“.

Jana Pastorčáková ve své eseji napsala: „Stát se schopným a uznávaným manažerem není vůbec jednoduché. Nejenom, že se musí spoustu věcí naučit, ale také musí mít vrozené vlastnosti a schopnosti a dar pro vedení lidí… Umí-li brilantně zvládat stresové situace a náhlé změny, je to pro něj neskutečná výhoda, která ho v žebříčku hodnocení s jinými manažery posune o několik stupínků nahoru…V České republice by se měl změnit názor na osobnost manažera… V této zemi není vždy vnímán zrovna kladně. Měli bychom ho brát jako člověka, který něco dokázal…“.


Markéta Řepová
v eseji uvedla: „Manažer zaměřený spíše na ekonomickou praxi nemusí mít vždy dostatek znalostí technického charakteru. S tímto se ztotožnil i pan Baťa, který tvrdil, že metař ví o čištění dílny více než vrchní vedoucí výroby a více nežli vrchní ředitel…Z toho vyplývá, že manažer nemusí mít vždy dostatek informací z oboru, ale musí mít kvalitní zaměstnance, kteří tyto informace mít budou a ty pak musí následně využít a dobře s nimi pracovat…“.


Další úspěšná finalistka TOP 10
Lada Kavanová a autorka eseje, v níž zkoumala kritéria úspěšnosti a neúspěšnosti manažerských rozhodnutí, napsala: Úspěšnost se určitě dá sledovat ze dvou úhlů pohledu. První vypovídá o plusech fungování řídícího pracovníka, jeho kladných výsledcích a dobrých vlastnostech, ovšem na druhou stranu lze úspěšnost sledovat díky chybám a nedostatkům, jež manažer nese a zač je zodpovědný…“. Poměrně kvalitní text opírající se o matematický model podpořila i následujícím výstižným citátem Ziga Ziglara„Cena, kterou platíme za úspěch, bývá obvykle mnohem nižší než cena, kterou platíme za neúspěchy.“


Kontakty pro média

Milan Mostýn, ředitel Sekce komunikace Svazu průmyslu a dopravy ČR a tiskový mluvčí soutěže MANAŽER ROKU

Mobil: 739 452 816

E-mail: mmostyn@spcr.cz