Názory účastnice 27. ročníku MR Andrey Doležalové

Názory účastnice 27. ročníku MR Andrey Doležalové

6 srpna, 2020

Od myšlenky k realizaci a postupné budování firmy, která se zabývá vývojem, výrobou a exportem doplňků stravy a doplňkových krmiv bezmála do celého světa. I tak se dá popsat má práce, která mě zcela pohltila, ve společnosti mcePharma, kterou řídím z pozice výkonné ředitelky, říká o sobě Andrea Doležalová, která se přihlásila do 27. ročníku soutěže MANAŽER ROKU 2019.  V osobním vyznání představujeme představujeme její názory na níže uvedené otázky, ale i vysvětlení, proč vstoupil do soutěže.

Ing. Andrea Doležalová, MBA
Výkonná ředitelka
mcePharma s.r.o.

 

Krédo: Má práce mě baví, a práce která baví, je ta nejlepší.

Ve funkci působí od roku 2014. V ní zúročila své poznatky z Liverpool John Moores University a VŠB-TU Ostrava a také z předešlých pozic ředitelky nákupu a logistiky IMCoPharma a členky nejužšího vedení firmy, strategické manažerky prodeje a marketingu v Mostro Engineering či vedoucí pobočky a skladu IMC Ostrava. Zaměřuje se na spolupráce s VŠ a výzkumně-vývojovými centry, je spoluautorkou patentu. Byla prezidentkou MoPharmaC ČR, založila farmaceutický klastr.

Manažerský počin: Možnost stát v čele mcePharma a pracovat se skvělým týmem lidí.

 

  1. Co považujete za Váš největší manažerský (profesní) úspěch v posledních letech?

Jednoznačně je to možnost stát v čele firmy mcePharma a pracovat s malým týmem lidí, kteří firmu tlačí svým každodenním úsilím kupředu. Podařilo se nám získat patent na unikátní doplněk stravy s kurkuminem, vyvinuli jsme bezmála 50 produktů, které vyrábíme v našem provoze a vyvážíme do více než 20 zemí světa. Spolupracujeme s prestižními výzkumnými ústavy v ČR a máme vlastní vědecké studie. Troufám si říct, že celý tým je na naše výsledky hrdý a bez nich bych to nedokázala, reprezentuji svou účastí nejen výsledky své, ale výsledky celého týmu.

 

  1. Jaké vidíte v současnosti nejdůležitější změny ve stylu řízení (měkké dovednosti).

Jednoznačně je znát, že nastupuje nová generace zaměstnanců, kteří vyžadují individuální přístup. Generace mých rodičů a má generace byla zvyklá mnohem více přirozeně respektovat autoritu. Současná generace vyžaduje pomalejší rozjezd, má nižší kvalitu odvedené práce a vyžaduje více volnosti. S ohledem na uvedené musím přizpůsobovat složení týmů a vedení. V naší společnosti strukturu teprve budujeme, tým je malý a o to je tato problematika atraktivnější, je to velice zajímavé a pro mnohé aktuální téma, které vyžaduje hlubší diskusi.

 

  1. Jak řešíte potřebu převzdělávání (reskillingu) managementu a pracovníků vzhledem k nástupu digitalizace.

Smyslem veškerých našich investic je posilování firemních konkurenčních výhod a je tomu tak i v oblasti digitalizace či automatice, byť nejsme firmou výhradně z tohoto oboru.

Digitalizace a moderní řídící systémy jsou základem fungování a řízení moderní firmy. Zaměstnanci musí pochopit přínosy, to je základ, pak sami tyto moderní nástroje vyžadují, bez nich nedokážeme obstát na konkurenčním poli, a to nejen u nás, ale i v zahraničí.

 

  1. Hlavní rizika naší planety se vztahují k ochraně životního prostředí a udržitelné budoucnosti. Jak je vnímáte a jak na ně reaguje vaše společnost?

Životní prostředí a udržitelnost je aktuální téma, ke kterému přistupuji hlavně se zdravým rozumem. Jedna věc je přistupovat k ochraně životního prostředí v projektech naší výstavby kancelářských a výrobních prostor, kdy snižujeme energetickou náročnost nebo přemýšlíme o elektro autech. Druhá věc je směr aktivistů podobných Gretě Thunbergové, je otázkou, jak moc si podobné aktivity odporují a jak jsou v praxi proveditelné.

 

  1. Váš nejpádnější důvod, proč jste přijala nominaci do soutěže MANAŽER ROKU?

Naše společnost mcePharma má v portfoliu velice zajímavé a účinné doplňky stravy, které vyvíjíme a vyrábíme v České republice, účastí v této soutěži bych ráda dostala možnost naše úspěchy představit. Pracuji se svým týmem na zajímavých vývojových a mezinárodních projektech, ale prezentace v ČR republice je pro nás nová záležitost. Přiznávám, že jako společnost máme nemalé ambice a účast v soutěži beru jako možnost oslovit potenciální zaměstnance z oblasti vývoje, výroby nebo obchodu, kteří mohou najít svou kariérní příležitost v novém závodě, který chystáme otevřít v příštím roce.