Juraj Chomič: Spoléhej hlavně na sebe a v případě potřeby hledej pomoc hlavně na konci své ruky.
Juraj Chomič: Spoléhej hlavně na sebe a v případě potřeby hledej pomoc hlavně na konci své ruky.

Moje krédo, kterým se snažím řídit je: Spoléhej hlavně na sebe a v případě potřeby hledej pomoc hlavně na konci své ruky.
Tři otázky pro finalistu soutěže MANAŽER ROKU 2024
1. Vaše účast v soutěži Manažer roku potvrzuje vaši profesní vizi a odvahu vystoupit z komfortní zóny. Co jste v rámci soutěže prezentovali jako nejvýznamnější inovaci nebo manažerský přístup ve vaší firmě?
Jako nevýznamnější inovaci pro naši organizaci bylo rozhodnutí zapojit se do vyhlášené pilotního projektu Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR se zaměřením na implementaci evropského interního modelu měření kvality v sociálních službách – E-Qalin®. Úspěšný absolvováním tohoto projektu jsem se stal manažerem E-Qalinu®. Samotný E-Qalin® zahrnuje zapojení všech cílových skupin: uživatelé, rodinní příslušníky, zaměstnanci, vedení a okolí organizace do měření kvality, následně jejím ovlivňováním pozitivním směrem všemi cílovými skupinami. Takovým to výstupem je realizována celá škála návrhů a inovací, směřujících do všech oblastí organizace – ekologické, sociální, kulturní a ekonomické. Zapojením cílových skupin dochází pak k snadnějšímu prosazování jimi formulovaných inovativních záměrů a požadavků s efektivní zpětnou vazbou. Model E-Qalin® je v organizaci využíván trvale při každoročním hodnocení dosažených výsledků a formulaci nových cílů pro nově jmenované pracovní skupiny.
2. Soutěž klade důraz nejen na výkon, ale i na etiku, společenskou odpovědnost a kvalitu leadershipu. Jak tyto hodnoty promítáte do Vašeho týmu či organizace?
Naše organizace přijala pro působení zaměstnanců v našem typu organizace Etický kodex a Desatero zásad zaměstnance, prostřednictvím kterých tyto hodnoty se stávají nedílnou součástí firemní kultury. Svým stylem řízení a svými vlastnostmi se snažím přenést uvedené hodnoty ke všem zaměstnancům a snažím se je tak inspirovat a motivovat k co nejlepším výsledkům. Přitom uplatňuji do organizace i vně tyto hodnoty: upřímnost, zdvořilost, zásadovost, vize, empatii, smysl pro spravedlnost, kreativitu, time management, týmová spolupráce a partnerství.
3. Co pro Vás znamená nominace do prestižní soutěže Manažer roku a jak vnímáte postup mezi finalisty – v letošním roce z mimořádně velkého množství nominovaných a zároveň výjimečných osobností.
Postup mezi finalisty soutěže Manažer roku si velmi cením. Současně tento postup vnímám jako příležitost porovnat si své dovednosti a schopnosti s ostatními kandidáty a také možnost se s nimi setkat a seznámit. V rámci nominovaných osobností vnímám i příležitost prezentovat i tolik potřebné sociální služby, které standardně stojí na okraji zájmu společnosti a nejsou veřejnosti dostatečně doceněny.