Ze zákulisí: O posty Manažera roku 2021 a Vizionáře se letos utkává MUDr. David Kostka, MBA, generální ředitel ZP MV ČR
Ze zákulisí: O posty Manažera roku 2021 a Vizionáře se letos utkává MUDr. David Kostka, MBA, generální ředitel ZP MV ČR
Prestižní soutěž Manažer roku má letos již 29. ročník, který se uskuteční už za měsíc – 20. září 2022. Během těch téměř třiceti let bylo oceněno více než 3 tisíce manažerů, leaderů a podnikatelů a všechny tyto finalisty spojuje jejich nadčasový a inspirativní způsob práce — a i to je jeden z důvodů, proč se vyhlašovatelé soutěže rozhodli zařadit kategorii „Vizionář.“
Vizionář je manažer, který je inovativní a posouvá svůj obor působnosti do budoucnosti, a právě v této kategorii letos vítáme pana MUDr. Davida Kostku, MBA, generálního ředitele ZP MV ČR, který se utká současně o nejvyšší ocenění Manažer roku 2021.
Pan Kostka nám odpověděl na tři nesoutěžní otázky, díky kterým Vám tohoto manažera můžeme lehce představit.
- Proč myslíte, že byste se měl stát Manažerem roku 2021 a co by pro vás tento titul znamenal?
Jako společnost potřebujeme změnit některé zaběhlé představy o tom, jak by se měl systém co nejlépe postarat o zdraví jednotlivců. Podle mě je důležité, aby se těžiště zdravotní péče v nejbližší budoucnosti více posunulo od managementu léčby nemocí směrem k managementu zdraví. Věřím, že podstatnou roli v tom mohou sehrát zaměstnavatelé, firmy, kterým by mělo záležet na zdraví zaměstnanců. Zdravotní pojišťovny by mohly být jejich klíčovým partnerem. Pokud bych se s touto vizí stal manažerem roku, bral bych to jako podporu, signál, že uvažujeme správně.
- Jak se vaše firma přizpůsobila pandemii covidu-19? Co konkrétního jste změnili a vylepšili?
Jako zdravotní pojišťovna jsme byli součástí reakce na pandemii. Což samozřejmě znamenalo se za pochodu učit nové věci, odborné, právní, organizační. Výrazně jsme se posunuli v digitalizaci, zvýšili jsme podíl moderních digitálních řešení v naší agendě. Museli jsme adaptovat náš servis na potřeby covidové doby a současně udržet běžné služby našim klientům, protože jejich požadavky se samozřejmě netýkaly pouze covidu. Svět se zpomalil, naše činnost se naopak zrychlila. Z klientských pracovišť se stal prakticky back office. Například žádosti o příspěvky z fondu prevence během pandemie přešly do on-line režimu. Skutečnost, že nám i během pandemie rostl počet klientů, mi říká, že jsme to zvládli. Některé trendy, například on-line komunikace uvnitř pojišťovny, s klienty, s odbornou veřejnosti i se státem, se budou projevovat nadále.
- Kde vidíte Česko v příštích několika letech?
Očekávám zásadní modernizaci, mnohem větší vliv nových technologií a růst firem, které budou schopny vědecké poznatky přenést do praxe. Vzroste vliv nastupující generace a současně senioři zůstanou mnohem déle aktivní. Takže tuším zajímavý mezigenerační dialog.
Děkujeme za rozhovor a těšíme se na setkání během slavnostního vyhlašování finalistů Manažer roku 2021,
Česká manažerská asociace